Személyi kölcsönök
Felhasználási feltételek
A feliratkozáshoz kérjük fogadja el a Felhasználási Feltételeket!

A feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét!
Feliratkozás

Hitel

A magyarok 50% még mindig fél a hitelektől

Szerző: Személyi kölcsönök 2015-03-11 0 hozzászólás
Még mindig sokan félnek a hitelektől

Minden második magyar ódzkodik a hitel gondolatától, ennek ellenére egyre pozitívabban tekintünk a hitelekre.Érdekes, hogy az információinkat még mindig a bankfiókokban szerezzük be elsősorban annak ellenére, hogy minden információ elérhető a bankok weboldalain.

A hitel felvétel kisebb visszaesése figyelhető meg, de ez csak átmeneti visszaesés, a hitelfelvételi kedv alapvetően növekvő tendenciát mutat. Ezzel szemben a jelzáloghitelek törlesztési nehézségei emelkedtek az előző méréshez képest. Érdekes, hogy 2014 során az egyik legkeresettebb termék a személyi hitel volt, a szintje már közel jár a válság előtti értékekhez. Ez nem mondható el az áruhitelekről, ezeket a kölcsönöket ugyanis jóval kevésbé keresik a magyarok, mint más hitelformákat. A hitelezés felfutását segíti az is, hogy az elmúlt két évben több mint 2,5 százalékponttal csökkentek a hitelkamatok, de ez megfordulhat, ha a jegybank az alapkamat emelése mellett teszi le a voksát.

A magyarok 36 százaléka szerint tartani kell attól, ha hitel felvételre kerül sor, ráadásul 47 százalék szerint jobb, ha az ember csak akkor él hitel lehetőséggel, ha másképp nem boldogulna. A magyarok 46 százaléka egyáltalán nem figyel arra, hogy milyen új termékeket kínálnak a bankok, de van egy réteg, aki egyre tudatosabban figyel a pénzügyeire. A jövőbeni hitelezés szempontjából fontos, hogy egyre kevesebb magyar számít arra, hogy fizetési nehézségekbe ütközik.

A fogyasztói optimizmusnál szintén kisebb visszaesés figyelhető meg, a fogyasztási index szerint 26 fok közelében lehet az optimális szint. Vonatkozik ez a pénzügyi szolgáltatásokra is, a felmérés szerint azt kapjuk a fiókunkban, amit előzetesen ettől elvárunk. Ugyan az internetes felületeken minden banknál elérhetőek kalkulációk és információk, mégis több mint 70 százalékunk inkább a bankfiókban szerzi be az információkat a pénzügyi termékekről.

Többnyire 40 hónapra előre takarékoskodnak a magyarok, ráadásul egyre tudatosabban tesszük ezt. A magyar családok egyre inkább hosszú távra terveznek megtakarítani. Egyre népszerűbbek az online pénzügyi termékek, mind a megtakarítások, mind a hitel lehetőségek terén. Ez annak ellenére figyelhető meg, hogy a pénzintézet kiválasztásának legfontosabb tényezője a fiók közelsége, elérhetősége. Az interneten kártyával fizetők aránya valamivel öt százalék alatt alakult 2014-ben. Ezek közül kiemelkednek akik okostelefonnal rendelkeznek és a felsőfokú végzettségűek, akik közül sokkal többen fizettek ezzel a módszerrel. 

<< Előző cikk Következő cikk >>


Hozzászólás írása

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás!



Hitel

A magyarok 50% még mindig fél a hitelektől

Szerző: Személyi kölcsönök 2015-03-11 0 hozzászólás
Még mindig sokan félnek a hitelektől

Minden második magyar ódzkodik a hitel gondolatától, ennek ellenére egyre pozitívabban tekintünk a hitelekre.Érdekes, hogy az információinkat még mindig a bankfiókokban szerezzük be elsősorban annak ellenére, hogy minden információ elérhető a bankok weboldalain.

A hitel felvétel kisebb visszaesése figyelhető meg, de ez csak átmeneti visszaesés, a hitelfelvételi kedv alapvetően növekvő tendenciát mutat. Ezzel szemben a jelzáloghitelek törlesztési nehézségei emelkedtek az előző méréshez képest. Érdekes, hogy 2014 során az egyik legkeresettebb termék a személyi hitel volt, a szintje már közel jár a válság előtti értékekhez. Ez nem mondható el az áruhitelekről, ezeket a kölcsönöket ugyanis jóval kevésbé keresik a magyarok, mint más hitelformákat. A hitelezés felfutását segíti az is, hogy az elmúlt két évben több mint 2,5 százalékponttal csökkentek a hitelkamatok, de ez megfordulhat, ha a jegybank az alapkamat emelése mellett teszi le a voksát.

A magyarok 36 százaléka szerint tartani kell attól, ha hitel felvételre kerül sor, ráadásul 47 százalék szerint jobb, ha az ember csak akkor él hitel lehetőséggel, ha másképp nem boldogulna. A magyarok 46 százaléka egyáltalán nem figyel arra, hogy milyen új termékeket kínálnak a bankok, de van egy réteg, aki egyre tudatosabban figyel a pénzügyeire. A jövőbeni hitelezés szempontjából fontos, hogy egyre kevesebb magyar számít arra, hogy fizetési nehézségekbe ütközik.

A fogyasztói optimizmusnál szintén kisebb visszaesés figyelhető meg, a fogyasztási index szerint 26 fok közelében lehet az optimális szint. Vonatkozik ez a pénzügyi szolgáltatásokra is, a felmérés szerint azt kapjuk a fiókunkban, amit előzetesen ettől elvárunk. Ugyan az internetes felületeken minden banknál elérhetőek kalkulációk és információk, mégis több mint 70 százalékunk inkább a bankfiókban szerzi be az információkat a pénzügyi termékekről.

Többnyire 40 hónapra előre takarékoskodnak a magyarok, ráadásul egyre tudatosabban tesszük ezt. A magyar családok egyre inkább hosszú távra terveznek megtakarítani. Egyre népszerűbbek az online pénzügyi termékek, mind a megtakarítások, mind a hitel lehetőségek terén. Ez annak ellenére figyelhető meg, hogy a pénzintézet kiválasztásának legfontosabb tényezője a fiók közelsége, elérhetősége. Az interneten kártyával fizetők aránya valamivel öt százalék alatt alakult 2014-ben. Ezek közül kiemelkednek akik okostelefonnal rendelkeznek és a felsőfokú végzettségűek, akik közül sokkal többen fizettek ezzel a módszerrel. 

<< Előző cikk Következő cikk >>


Hozzászólás írása

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás!