Személyi kölcsönök
Felhasználási feltételek
A feliratkozáshoz kérjük fogadja el a Felhasználási Feltételeket!

A feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét!
Feliratkozás

Hitel

Tömve a bankok devizahitelesekkel

Szerző: Személyi kölcsönök 2015-05-07 0 hozzászólás
Miért vannak hosszú sorok a bankok előtt? Mire vár ennyi ember?

 

A legtöbb hiteles már kézhez kapta az értesítő leveleit, és sokan közel sem elégedettek azok tartalmával, ezért a bankfiókok többségében tömegekre kell felkészülni. Olyannyira, hogy sok esetben az ügyfeleknek az utcán kell kivárnunk a sorunkat. Így jelenleg a legfontosabb kérdés, hogy mi a teendő, ha el akarjuk kerülni a sorban állást.

A levelek elolvasása után sok devizahiteles úgy érezhette, hogy bonyolultak a küldemények és sok kérdésre nem is adják meg a választ, így sok érintett keresi fel a bankját, hogy válaszokat kapjon az elszámolással kapcsolatos kérdéseire. ( Fontos, hogy az OTP és a K&H az elhúzódó pereskedés miatt később számol el az ügyfeleivel.)

Igazán tömött sorokra elsősorban azoknál a kisebb pénzintézeteknél számíthatunk, ahol csak speciális hitelfajtával foglalkoznak, hiszen ezek a hitelezők jellemzően kevés fiókot tartanak fenn. Ám a nagyobb bankoknál is kialakulhat sorban állás némely fiókoknál, így érdemes megfontolnunk, hogy milyen módon lépjünk kapcsolatba a bankunkkal. Természetesen a határidőket szem előtt kell tartanunk, hiszen a lezárt szerződések után az ügyfeleknek a levél kézhezvételétől 30 napjuk van arra, hogy eldöntsék, milyen formában szeretnék megkapni a pénzüket. Akiknek már lejárt hitelszerződésük, a számukra visszajáró összegért mennek bankjukhoz, vagy nyilatkozni, hogy milyen bankszámlára utalja azt el a bank részükre. Hosszú sorok azért alakulnak ki, mert múlt héten 200 ezer levelet küldtek szét a bankok, így sokan azonnal jönnek az elszámolásért.

Jelenleg a következő a helyzet az OTP Bank szerint: ha az ügyfél a bankszámlájára kéri az összeget, akkor erről egy nyilatkozatot kell kitöltenie. Ezt a továbbiakban a Merkantilnak kell postai úton megküldeni. Ezt követően a bank a nyilatkozat beérkezését követő 15 napon belül elutalja a megadott bankszámlára az összeget. Személyes ügyintézésre csak akkor van szükség, ha a hiteles készpénzben kívánja felvenni az összeget. Egyébként hasznos információ lehet azok számára, akik személyesen látogatnak el bankjukhoz, hogy az eddigi tapasztalatok alapján csak nyitáskor szokott sor kialakulni a bankfiókoknál.

Mint a fentiekből is kiderült: nem kötelező a sorban állást választanunk. Természetesen hasznos, ha minél előbb megkapjuk a pénzünket, de érdemes lehet várni néhány napot a nyilatkozattal. Amennyiben a bankunknak több fiókja is van a közelben, akkor érdemes a kevésbé központi helyen lévő kirendeltséget választani; vélhetőleg itt kisebb lesz a forgalom. Sőt, azt se felejtsük el, hogy ha még mindig a bank ügyfelei vagyunk, lehetséges, hogy a még meglévő számlánkon már jóváírták a visszajárót. (Ezt ellenőrizhetjük netbankos kivonatunkon is.) További szempont, hogy a nyilatkozattételkor a banki átutalás mellett döntsünk, hiszen így csak egyszer kell sorban állnunk.

Egyébként a pénzintézeteknek 5 évig meg kell tartaniuk az elszámolás összegét, így akkor sem történik nagy baj, ha kifutunk a 30 napos határidőből - bár a pénzünk nem kamatozik, viszont díjat sem számítanak fel a tárolásáért. Ha viszont elkerülhetetlen a személyes ügyintézés, akkor érdemes felkészülni rá; ásványvízzel, napernyővel, hiszen 30 fok közeli hőmérséklet is lehet a napokban. Illetve szintén nem elhanyagolható, hogy a panasztétel előtt nézzük meg a részletes elszámolási értesítőnket, melyet a legtöbb banknál online is megtehetünk.

Ha pedig keveselljük az értesítő szerint visszajáró összeget, akkor a következő lépések mentél haladjunk: először töltsük le a részletes elszámolást a bank honlapjáról, melyhez szükséges adatokat az értesítőnkben találjuk meg. Itt leellenőrizhetjük, hogy jól számolta ki a hitelezőnk a visszajáró összeget. Ha a bank számításai nem egyértelműek, akkor mi magunk is utánaszámolhatunk az összegnek, ám ezek nem mindig reálisak és nem is lesz könnyű dolgunk, ha szeretnénk a végére járni.

<< Előző cikk Következő cikk >>


Hozzászólás írása

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás!



Hitel

Tömve a bankok devizahitelesekkel

Szerző: Személyi kölcsönök 2015-05-07 0 hozzászólás
Miért vannak hosszú sorok a bankok előtt? Mire vár ennyi ember?

 

A legtöbb hiteles már kézhez kapta az értesítő leveleit, és sokan közel sem elégedettek azok tartalmával, ezért a bankfiókok többségében tömegekre kell felkészülni. Olyannyira, hogy sok esetben az ügyfeleknek az utcán kell kivárnunk a sorunkat. Így jelenleg a legfontosabb kérdés, hogy mi a teendő, ha el akarjuk kerülni a sorban állást.

A levelek elolvasása után sok devizahiteles úgy érezhette, hogy bonyolultak a küldemények és sok kérdésre nem is adják meg a választ, így sok érintett keresi fel a bankját, hogy válaszokat kapjon az elszámolással kapcsolatos kérdéseire. ( Fontos, hogy az OTP és a K&H az elhúzódó pereskedés miatt később számol el az ügyfeleivel.)

Igazán tömött sorokra elsősorban azoknál a kisebb pénzintézeteknél számíthatunk, ahol csak speciális hitelfajtával foglalkoznak, hiszen ezek a hitelezők jellemzően kevés fiókot tartanak fenn. Ám a nagyobb bankoknál is kialakulhat sorban állás némely fiókoknál, így érdemes megfontolnunk, hogy milyen módon lépjünk kapcsolatba a bankunkkal. Természetesen a határidőket szem előtt kell tartanunk, hiszen a lezárt szerződések után az ügyfeleknek a levél kézhezvételétől 30 napjuk van arra, hogy eldöntsék, milyen formában szeretnék megkapni a pénzüket. Akiknek már lejárt hitelszerződésük, a számukra visszajáró összegért mennek bankjukhoz, vagy nyilatkozni, hogy milyen bankszámlára utalja azt el a bank részükre. Hosszú sorok azért alakulnak ki, mert múlt héten 200 ezer levelet küldtek szét a bankok, így sokan azonnal jönnek az elszámolásért.

Jelenleg a következő a helyzet az OTP Bank szerint: ha az ügyfél a bankszámlájára kéri az összeget, akkor erről egy nyilatkozatot kell kitöltenie. Ezt a továbbiakban a Merkantilnak kell postai úton megküldeni. Ezt követően a bank a nyilatkozat beérkezését követő 15 napon belül elutalja a megadott bankszámlára az összeget. Személyes ügyintézésre csak akkor van szükség, ha a hiteles készpénzben kívánja felvenni az összeget. Egyébként hasznos információ lehet azok számára, akik személyesen látogatnak el bankjukhoz, hogy az eddigi tapasztalatok alapján csak nyitáskor szokott sor kialakulni a bankfiókoknál.

Mint a fentiekből is kiderült: nem kötelező a sorban állást választanunk. Természetesen hasznos, ha minél előbb megkapjuk a pénzünket, de érdemes lehet várni néhány napot a nyilatkozattal. Amennyiben a bankunknak több fiókja is van a közelben, akkor érdemes a kevésbé központi helyen lévő kirendeltséget választani; vélhetőleg itt kisebb lesz a forgalom. Sőt, azt se felejtsük el, hogy ha még mindig a bank ügyfelei vagyunk, lehetséges, hogy a még meglévő számlánkon már jóváírták a visszajárót. (Ezt ellenőrizhetjük netbankos kivonatunkon is.) További szempont, hogy a nyilatkozattételkor a banki átutalás mellett döntsünk, hiszen így csak egyszer kell sorban állnunk.

Egyébként a pénzintézeteknek 5 évig meg kell tartaniuk az elszámolás összegét, így akkor sem történik nagy baj, ha kifutunk a 30 napos határidőből - bár a pénzünk nem kamatozik, viszont díjat sem számítanak fel a tárolásáért. Ha viszont elkerülhetetlen a személyes ügyintézés, akkor érdemes felkészülni rá; ásványvízzel, napernyővel, hiszen 30 fok közeli hőmérséklet is lehet a napokban. Illetve szintén nem elhanyagolható, hogy a panasztétel előtt nézzük meg a részletes elszámolási értesítőnket, melyet a legtöbb banknál online is megtehetünk.

Ha pedig keveselljük az értesítő szerint visszajáró összeget, akkor a következő lépések mentél haladjunk: először töltsük le a részletes elszámolást a bank honlapjáról, melyhez szükséges adatokat az értesítőnkben találjuk meg. Itt leellenőrizhetjük, hogy jól számolta ki a hitelezőnk a visszajáró összeget. Ha a bank számításai nem egyértelműek, akkor mi magunk is utánaszámolhatunk az összegnek, ám ezek nem mindig reálisak és nem is lesz könnyű dolgunk, ha szeretnénk a végére járni.

<< Előző cikk Következő cikk >>


Hozzászólás írása

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás!