Személyi kölcsönök
Felhasználási feltételek
A feliratkozáshoz kérjük fogadja el a Felhasználási Feltételeket!

A feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét!
Feliratkozás

Hitel

A devizahitelesek legfontosabb kérdése: mit tegyünk, ha a bank elutasított?

Szerző: Személyi kölcsönök 2015-05-18 0 hozzászólás
Devizahitelek: mit tegyünk, ha a bank elutasította a panaszunkat?

Nagyon sok devizahiteles elégedetlen a banki elszámolással és meglehetősen csalódott. Nekik a jogorvoslati lehetőségek a részletes elszámolás kikérésével kezdődnek, a továbbiakban pedig a banknak benyújtott panasszal folytatódnak.

Mi a teendője a hitelesnek, ha elégedetlen a hitelezője válaszával? Az elutasító levél kézbesítését követően 30 napon belül lehet a Pénzügyi Békéltető Testületénél eljárását kezdeményezni. Ennek lehetőségéről a pénzügyi intézmény tájékoztatja az hitelest. Az alábbi esetek valamelyike miatt benyújtott kérelemmel lehet hozzájuk fordulni: amennyiben az ügyfél szerint az elszámolás nem helyes és az adaton vagy számítási hibán alapul, illetve amennyiben a pénzügyi intézmény elmulasztotta elszámolási kötelezettségét. Továbbá abban az esetben, ha a pénzügyi intézmény késedelemre hivatkozva utasította el a benyújtott panaszt, miközben időben érkezett az be hozzá.

A Pénzügyi Békéltető Testület határozata kötelező érvényű minden érintett pénzügyi intézményre nézve, ebben az esetben nincs fellebbezésnek helye. Ez ellenben jogorvoslatra polgári nem peres és peres eljárásban is lehetőség van, melyet a hiteles a lakóhelye szerint illetékes törvényszék székhelyén működő járásbíróságon folytatják le. Ezt az eljárást a Pénzügyi Békéltető Testület határozatának kézbesítése után 30 napon belül lehet elindítani. A nem peres eljárás megindítására vonatkozó kérelmet a Pénzügyi Békéltető Testületnél kell benyújtani a Járásbíróságnak címezve, mely továbbítja azt az ügy irataival együtt az illetékes járásbíróságnak.

Mit kell tudni az értesítőről? A devizahiteles elszámolási értesítők tartalmát, a leginkább közérthető formáját a jegybank 20-22 fogyasztóvédelmi civil szervezettel közösen alakította ki. A pénzügyi intézmények számára kötött formátumban és tartalommal rendelkeznek. Az értesítők konkrét felépítése a következő: először is a tisztességtelenül elvont összeg mértéke, a visszafizetéssel az elszámolás eredménye; majd a forintosítás és az azzal kapcsolatos szerződésmódosítás; ezután a további tájékoztatási és jogorvoslati lehetőségek. Nagyon fontos azonban, hogy a jogorvoslatok nem a PBT-nél kezdődnek, ám mihez kezdjünk legelőször, ha elégedetlenek vagyunk az elszámolással? A legfontosabb, hogy kérjük ki a részletes elszámolást! Ezután tüzetesen ellenőrizzük, hogy milyen hiba lehet az elszámolásban. Továbbá, hogy milyen adatok nem stimmelnek a hitel korábbi történetéhez képest. (Lehet ilyen például, ha a bank korábban egyoldalúan kamatot emelt, mégsem jár visszatérítés emiatt.)  Előfordulhat ebben az esetben is, hogy valamilyen kedvezmény megsemmisíti az így visszatérítendő összeget. Éppen ezért kell alaposan áttanulmányozni az elszámolásunkat.

A korábban említettek azért is olyan fontosak, mert a banknak benyújtott írásos panaszban pontosan le kell írni, hogy milyen problémánk van az elszámolással.  A bank két hónapon belül köteles válaszolni a panaszunkra, annak helyt adva, vagy elutasítva azt. 

<< Előző cikk Következő cikk >>


Hozzászólás írása

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás!



Hitel

A devizahitelesek legfontosabb kérdése: mit tegyünk, ha a bank elutasított?

Szerző: Személyi kölcsönök 2015-05-18 0 hozzászólás
Devizahitelek: mit tegyünk, ha a bank elutasította a panaszunkat?

Nagyon sok devizahiteles elégedetlen a banki elszámolással és meglehetősen csalódott. Nekik a jogorvoslati lehetőségek a részletes elszámolás kikérésével kezdődnek, a továbbiakban pedig a banknak benyújtott panasszal folytatódnak.

Mi a teendője a hitelesnek, ha elégedetlen a hitelezője válaszával? Az elutasító levél kézbesítését követően 30 napon belül lehet a Pénzügyi Békéltető Testületénél eljárását kezdeményezni. Ennek lehetőségéről a pénzügyi intézmény tájékoztatja az hitelest. Az alábbi esetek valamelyike miatt benyújtott kérelemmel lehet hozzájuk fordulni: amennyiben az ügyfél szerint az elszámolás nem helyes és az adaton vagy számítási hibán alapul, illetve amennyiben a pénzügyi intézmény elmulasztotta elszámolási kötelezettségét. Továbbá abban az esetben, ha a pénzügyi intézmény késedelemre hivatkozva utasította el a benyújtott panaszt, miközben időben érkezett az be hozzá.

A Pénzügyi Békéltető Testület határozata kötelező érvényű minden érintett pénzügyi intézményre nézve, ebben az esetben nincs fellebbezésnek helye. Ez ellenben jogorvoslatra polgári nem peres és peres eljárásban is lehetőség van, melyet a hiteles a lakóhelye szerint illetékes törvényszék székhelyén működő járásbíróságon folytatják le. Ezt az eljárást a Pénzügyi Békéltető Testület határozatának kézbesítése után 30 napon belül lehet elindítani. A nem peres eljárás megindítására vonatkozó kérelmet a Pénzügyi Békéltető Testületnél kell benyújtani a Járásbíróságnak címezve, mely továbbítja azt az ügy irataival együtt az illetékes járásbíróságnak.

Mit kell tudni az értesítőről? A devizahiteles elszámolási értesítők tartalmát, a leginkább közérthető formáját a jegybank 20-22 fogyasztóvédelmi civil szervezettel közösen alakította ki. A pénzügyi intézmények számára kötött formátumban és tartalommal rendelkeznek. Az értesítők konkrét felépítése a következő: először is a tisztességtelenül elvont összeg mértéke, a visszafizetéssel az elszámolás eredménye; majd a forintosítás és az azzal kapcsolatos szerződésmódosítás; ezután a további tájékoztatási és jogorvoslati lehetőségek. Nagyon fontos azonban, hogy a jogorvoslatok nem a PBT-nél kezdődnek, ám mihez kezdjünk legelőször, ha elégedetlenek vagyunk az elszámolással? A legfontosabb, hogy kérjük ki a részletes elszámolást! Ezután tüzetesen ellenőrizzük, hogy milyen hiba lehet az elszámolásban. Továbbá, hogy milyen adatok nem stimmelnek a hitel korábbi történetéhez képest. (Lehet ilyen például, ha a bank korábban egyoldalúan kamatot emelt, mégsem jár visszatérítés emiatt.)  Előfordulhat ebben az esetben is, hogy valamilyen kedvezmény megsemmisíti az így visszatérítendő összeget. Éppen ezért kell alaposan áttanulmányozni az elszámolásunkat.

A korábban említettek azért is olyan fontosak, mert a banknak benyújtott írásos panaszban pontosan le kell írni, hogy milyen problémánk van az elszámolással.  A bank két hónapon belül köteles válaszolni a panaszunkra, annak helyt adva, vagy elutasítva azt. 

<< Előző cikk Következő cikk >>


Hozzászólás írása

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás!